Lieveheersbeestjes

Lo que?????  ….dons aquesta palabreja vol dir marieta amb neerlandés!

Sempre m’han agradat les mariestes i des de fa temps que vaig recopilant tot d’objectes que tenen el seu dibuix o la seva forma.

Aquesta és una petita mostra de totes les cosetes que tinc de marieta, molts d’aquests objectes els tinc gràcies als amics i amigues que durant els anys han fent créixer aquesta col·lecció.

I per què dic això? doncs pels que alguna vegada heu caminat per Amsterdam o alguna població holandesa, potser us heu creuat amb dibuixos de marietes pel terra:

La primera vegada que vaig visitar els Paisos Baixos en vaig veure una just davant una casa, em va cridar l’atenció i li vaig fer la foto corresponent, però vaig pensar que era una cosa dels propietaris de la casa….
Amb aquesta segona visita m’he tornat a creuar amb més rajoles de marieta i com és natural m’ha intrigat molt el tema! Buscant que vol dir, he descobert que aquestes rajoles les col·loquen en llocs on hi ha hagut violència, concretament violència sense sentit…si hi ha alguna que en té!
La organització Landelijke Stichting Tegen Zinloos Geweld (organizació creada per a conscienciar i combatre la violència) col·loca aquestes marietes per sensibilitzar i recordar a les persones que cal actuar i fer front aquest tipus de violència i animar a que la gent actuï quan vegi algun acte d’aquest tipus. Aquestes marietes són un acte de tolerància!
Així que si aquest petit animaló ja era important per a mi, al saber el significat que té per als paisos baixos encara em fa tenir més carinyo i fer-me abanderada de la seva imatge!!!

2 thoughts on “Lieveheersbeestjes

  1. M’encanta aquesta historia! Ara m’agraden més la marietes! I saps que pensava mentres anava llegint… potser a plaça catalunya en calen unes quantes no? Seria un simbol molt maco xq tothom recordi el que va passar, però d’una forma creativa i bonica

    Unpetonàs

  2. el post el vaig escriure just la nit abans de la “neteja” i quan veia les imatges pensava en les marietes…també amb les roses de sarajevo que són pintades vermelles (enormes) de llocs on van caure les bombes i també serveix per tenir molt present els errors i el que ha passat i no tornar a repetir aquestes bogeries!! seria fantàstic tenir una imatge d’aquest estil, jo de moment seguiré escampant marietes i sabent quin símbol tenen encara més
    🙂

Leave a Reply

